01.07.10

Comunicat de la Plataforma

Davant la sentència recentment emesa pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en relació a l’anunci que la Plataforma proSeleccions Catalanes va emetre l’any 2006 i que va ser ímpugnat pel partit dels Ciudadanos de Catalunya, així com pel PP, la Plataforma vol manifestar el següent:

1. La interpretació amb mala fe que n’ha fet el “partido de los ciudadanos” tot dient que la sentència confirma que l’anunci era un delicte, només és pot entendre des de la seva ignorància en materia legal o de la seva necessitat de mentir.

2. No hi ha dubte que a “Ciudadanos” i al Partit Popular només els mou l’objectiu d’impedir o retallar qualsevol iniciativa que defensi els drets dels catalans, en aquest cas, els dels esportistes catalans.

3. Malgrat tot, ens plau comprovar que la sentència ens dóna la raó pel que fa al fet que l’espot no té contingut polític i que aquest no podía ser, per tant, motiu de suspensió.

4. La conseqüència més important de la sentència és que autoritza l’ús de l’eslògan Una Nació, Una Selecció en els mitjans de comunicación privats, públics o allà on ho considerem oportú .

5. La sentència rebutja també que l’anunci incités a l’odi per motius de nacionalitat, un altre de les al•legacions de les parts recurrents i que també ha estat rebutjada.

6. Pel que fa a la valoració del tribunal sobre el suposat contingut discriminatori de l’anunci pel contingut i l’aparició de nens, no podem estar-hi més en desacord i mantenim que la voluntat de l’anunci, era únicament la de denunciar una situació tan real com és que són les federacions espanyoles les que impedeixen participar en competicions internacionals a les seleccions catalanes. Continuen sent les federacions españoles les que discriminen.

7. Denunciem també la hipocresia del Partit Popular que com mostrem adjuntat ha realitzat dues campanyes amb nens, una fins i tot amb nadons i en contra de l’estatut d’autonomia.